Ferdig fikset på en time

Jæger Express Servicekonsept blir stadig mer populært. Raskt og effektivt vedlikehold av bil,  slik kundene liker det.

Mens bilbransjen generelt har vært og er i en rivende utvikling, har det lenge stått litt mer stille på servicefronten. Nå har Jæger akselerert utviklingen, bokstavelig talt.

Med Jæger Express Service gjøres servicen unna på under en time.

Service har tidligere vært sett på som et dagsprosjekt for kunden, og prosjektplanen har sett omtrent slik ut:

1: Levere bilen til forhandler om morgenen

2: Bli hentet hos forhandleren, evt. gå, sykle eller finne en buss.

3: Bli fraktet til jobb, enten av buss, bein eller privatsjåfør

4: Løpende kommunikasjon med verkstedet om bilen blir klar i løpet av dagen.

5: Bli fraktet til forhandleren for å hente bilen mot slutten av dagen.

Jæger har nå snudd helt om på serviceprosessen på verkstedet. En vanlig service skal kunne gjøres unna på under en time, mens kunden venter. En endring som snur helt om på hvordan både forhandler og kunde ser på service.

Tre nøkkelfaktorer

For å få til dette på en god måte kreves tre ting: 1) bedre planlegging av arbeidsdagen fra verkstedets side, 2) effektivisering av verkstedet for å klare jobben på mindre enn 60 minutter, og 3) en behagelig lounge der kunden ikke vil ha noe imot å tilbringe en time.

Bedre planlegging går ganske enkelt ut på å gi kunden en spesifikk time, i stedet for en spesifikk dag. På den måten har kunden oversikt over akkurat når det er satt av tid til sin bil, og kan planlegge dagen deretter.

– En annen positiv bivirkning av timeplanleggingen er parkeringplass hos forhandleren, noe mange bilforhandlere sliter med. Når bilene går ut igjen på en time, slipper vi å ha så mange biler stående hos oss til enhver tid, sier verkstedssjefen.

For å få jobben gjort på under en time må mange hender, øyne og hjerner i sving samtidig. To mekanikere jobber på bilen, mens en koordinator samkjører med kundemottaker, delelager og andre involverte parter. Når en bil er inne til Jæger Express Service er det fullt fokus på den og den alene.

Lounge

Kunden velger naturligvis selv hva han eller hun gjør med den timen bilen er på service. Mange velger å tilbringe ventetiden i loungen. Her er det behagelige stoler, kaffemaskin, TV og trådløst nett slik at alt ligger til rette for både avslapning og arbeid.

– Mange bruker «fritimen» til å gjøre unna litt kontorarbeid. Lese e-post og slike ting. Men vi ser at de som setter størst pris på Jæger Express Service-konseptet gjerne er yrkessjåfører, håndverkere, veterinærer og andre yrkesgrupper som er mye på veien. De legger en litt utvidet lunch til vår lounge, og får en tilnærmet normal arbeidsdag når bilen skal inn på service, sier verkstedssjefen. Disse yrkesgruppene sparer med andre ord ikke bare verdifull tid, men også mye penger.

Kaffe i hånda

Jæger er alene om å tilby denne typen Expresservice.

- Vi jobber kontinuerlig for å sikre kundene våre en mest mulig effektiv og smidig opplevelse. Expresservice er full service av høyeste kvalitet. De sparer også kostnader til leiebil, som ofte blir utveien hos vanlige verksteder. Eventuelle tekniske problemer som avdekkes eller dekkskifte kan også fikses i løpet av timen. Vi har også utviklet en egen helsesjekk for hybrid. For oss i Jæger handler det om å hele tiden finne bedre, smartere og mer effektive løsninger for kundene våre, sier verkstedssjefen.

Kaffen i loungen serveres heldigvis i pappkopper slik at du kan ta den med deg hvis den ikke blir kald nok til å drikkes før bilen er klar.

 

Ta kontakt med oss for å høre mer om Jæger Express Service.